31 Aralık 2010 Cuma

Haydi 8. Sınıflar, "DEĞİRMENİMDEN MEKTUPLAR" İçin Yorum Yapalım :)

18 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. bence hikaye geçişleri zayıf kalmış içindeki hikayeler gayet güzel ama zor ve eski bir dil kullanılmış bu da okunmasını zorlaştırıyor ve sıkıcı bir kitap haline getiriyor

    YanıtlaSil
  3. Bilmediğim kelimeler olmasına rağmen okurken beğendim. Özellikle betimlemeler cok güzeldi. Kendimi oralarda gibi hissettim. Özellikle baslarda değirmenin icini betimlerken tam anlamıyla o an gözümün önüne geldi. Daha neredeyse yarısındayım ama okurken zevk alıyorum. Gecen seferki kitaptan cok daha güzel.

    YanıtlaSil
  4. bence kitap çok ağır bir dille yazılmış.Bazen anlamak için bir kaç kez okumak gerekiyor ama anladıktan sonra kitap eğlenceli bir hal alıyor.Kitabın ilk hikayesinde yazarın anlatımı çok komikti özelliklede baykuştan komşusu olarak bahsetmesi.Aslında kitap güzel bir kitap ama anlamak birazcık zor.

    YanıtlaSil
  5. Değirmenimden mektuplarda yazar anlattığı her mektuba ayrı bir öykü yerleştirmiş.Hepsinde de toplum yaşantısından izler var.İnsanları çok güzel gözlemlemiş.Dili bana göre bayağı ağır, bazen bazı bölümleri birkaç kez okumak zorunda kaldım.En beğendiğim ve bana dokunan hikaye Cornille Usta'nın Gizi oldu.Yaşlı insanlar geleneklerine bağlıdır, onları alıştıklarından ayırmak, dünyayla bağlarını koparmak demektir. Dünyada acımasız insanlar olduğu gibi bu hikayedeki gibi insanlarda var. Cornille Usta'nın son günlerini hayellerine devam etmesine izin vererek geçirmesini sağlamışlar.

    YanıtlaSil
  6. Açıkçası başlarda kitabın amacını, konusunu vb. anlayamadım ancak zamanla, okudukça, hikayeler anlam kazanmaya başladı ve kitabın, yazarın da belirttiği gibi, çok güzel olduğunu fark ettim. hikayeler ilgi çekici, sürükleyici hatta çoğu zaman öğretici de... Tek sorun, hikayeler arasında bağlantı yok. Bir hikayeden diğerine geçerken afallayabiliyorsunuz.

    YanıtlaSil
  7. Yazar bu kitabında insanların geçmişlerinden kırıntılar bulabileceği öyküleri Fransadan kaleme almıştır.Hikayelerin gerek arala satırlarında gerek başlarında ağır basan duyguları açıklayarak sohbet niteliğinde kitabı tamamlamıştır.İnsanın kendisini bulabildiği bu kitap bence güzeldi. Hüma Barbaros

    YanıtlaSil
  8. Başta yazarın fazla anlamadığım kelime kullanması ve çok fazla betimleme yapması kitabı sıkıcı hale getirmişti benim için. Daha sonra kitabı okurken çok zevk aldım.

    YanıtlaSil
  9. Bu kitapta yazarımız çok sayıda betimleme kullanmış. Bu sayede okurken herşey gözümde canlandı ve kitap daha eğlenceli, heyecanlı oldu. Bu kitap daha önce okuduklarımızdan çok daha güzeldi benim için. Sadece kitap farklı hikayelerden oluştuğu için daha tam anlayamadım. Elif Eryurt

    YanıtlaSil
  10. Başlarda sıkıcı olsada, hikayenin ortalarına doğru kitap daha ilgi çelici hale geliyor. Yazar, kitapta biraz zor bir dil kullandığı için bazı yerleri anlaması çok güç oluyor. Kitap yine sıkıcı ama daha önce okuduklarımıza oranla daha ilgi çekici.

    YanıtlaSil
  11. Hocam olay,anlaşıldığı kadarıyla bir değirmende yazılmış ve adam burada güzel anılarını yazmış.(?!?!)

    YanıtlaSil
  12. Kitapta fazla betimleme olması her ne kadar canımı sıksa da, benim gözümde tüm olay canlanıyor. Okuduğum kitap, çoğu kitaba göre çok güzel bir kitap fakat bu kitabı ilk başta anlayamadım. Bu kitabı okudukça anladım.

    YanıtlaSil
  13. Kitap güzel.Hala bitmedi fakat okuduğum yere kadar beğendim.En azından bir önceki kitaptan daha güzel ve ona göre daha sürükleyici.Başı pek anlaşılmıyor fakat okudukça olaylar ortaya çıkıyor.Güzel kitap beğendim.
    Elif Konuralp

    YanıtlaSil
  14. Değirmenimden Mektuplar getirdiği kazanımlar bakımından güzel fakat anlatımı bakımından zor bir kitap.kitabı okurken mekan ve kişileri gözümde kolaylıkla canlandırabildim bu nedenle betimlemelerin çok zengin olduğunu düşünüyorum.

    YanıtlaSil
  15. Öncelikle bu kitabın çok fazla çevirmeninin olması çok fazla kafa karıştırıyor çünkü her çevirmen çevirisinde farklı kelimeler kullanmayı seçiyor ve kimisi yabancı kelimeleri Türkçe karşılıklarını verirken kimisi de olduğu gibi bırakıyor. Bunun dışında gayet güzel bir kitap olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Başları karmaşıktı fakat daha sonra güzeldi diye düşünüyorum.Okuyucuyu biraz zorlayabilir;çünkü zor bir dil kullanılmış

    YanıtlaSil
  17. Doğrusunu söylemek gerekirse bu kitap bana göre çok saçma olmuş.Burada amacım yazarı eleştirmek değil yalnız anlaşılması bu kadar güç olan bu kitabın neden ilköğretim kitapları arasına girdiğini anlamış değilim.Kitapta birçok kelimenin anlaşılması gerçekten çok zor ayrıca kitaptaki bazı hikayelerde de anlam bütünlüğü yok.Ben bu kitabı beğenmedim,ama sınavda çıkacağı için okumak zorundayım bunun için bu kitabı kimseye önermiyorum.

    YanıtlaSil
  18. Değirmenimden Mektuplar çoğunlukla betimlemelerden oluşmuş. Bu da okuyucuyu hikayenin içinde hissettiriyor. Kitaptaki hikayeler arasında anlam bütünlüğü olmadığı için kitap sıkıcı hale gelmiş. Yazar zor bir dil kullanmış fakat kitabı okudukça yazarın anlatmak istedikleri anlaşılmaya başlıyor. Bu kitabı beğendiğim halde sınavda ne gibi sorular sorulabileceğini tahmin edemediğimden kafam çok karışık. Kitabı okurken nelere dikkat etmem gerektiğini bilmiyorum.

    YanıtlaSil